söndag 8 november 2009

Varför i hela friden laga hela kokboken?

Såg filmen Julie & Julia om en sann kokboksutmaning här om veckan...

Och då såg den sanna tävlingsälskande ganska stora delen av mig direkt en chans till en ordentlig utmaning och samtidigt en möjlighet att bli en bättre hobbykock!
För stunden fanns det nog för lite tävling- och utmaningsinslag i mitt liv förstod jag när detta kändes som hur kul som helst.

Så alltså, jag ska laga mig igenom alla 1100 recept i Vår kokbok. Tidsgränsen är inte riktigt lika viktig som att jag klara det men målet är ändå från 8 november 2009 till 31 december 2010.

Lite härmigt från filmen (Julie & Julia) kan man tycka. Men det får va, ska ändå blogga för att det faktiskt finns några som tycker det är kul hur det ska gå!

Okidok!

1 kommentar:

  1. hallå sara, kul att du har fått till din lilla blogg,Ska bli kul att få följa din resa genom kokboken och samtidigt få lite tips på bra mat.. Choritzogrytan var jättegod, kram kram

    SvaraRadera